Thursday 22 May 2008

kunsti- ja muusikaõpetajate külaskäigust Riiga: loe ÕpL -st 16. 05.08


Kunsti- ja muusikaõpetajad Riias kirjutab ÕpL-s 16. 05.08 Eve Ader , Tallinna Laagna Gümnaasiumi kunstiõpetaja:

"Koolituskursus kandis nime "Lõunanaabrite kogemus". Tutvusime Riia Eesti Keskkooliga ning Riia 4. Muusika- ja Kunstikooliga, käisime linnaekskursioonil ja kunstigaleriis.

Riia Eesti Keskkooli 5. ja 6. klasside õpilased korraldasid meile nn pressikonverentsi, vastates küsimustele eesti keeles. Enamik õpilasi kodus eesti keelega kokku ei puutu. Kooli on tuldud huvist naaberriigi keele ja kultuuri vastu ning soovist õppida väiksemas õpikeskkonnas. Küsimusele "Miks sa eesti keelt õpid�" vastas üks neiu, et soovib tulevikus Eestis kõrghariduse omandada.

Põhjaliku ülevaate koolist andis direktor Urve Aivare. Õpetatakse eesti kirjandust, muusikat, ajalugu ja kultuuri. Algklassides on töö kahes keeles, nädalas on 4-5 eesti keele tundi. Õppeaineid, kus teadmiste omandamist toetab praktiline tegevus, õpetatakse eesti keeles. Alates 5. klassist on õpe valdavat riigikeeles.

Riia 4. Muusika- ja Kunstikoolis
nägime huvitavaid õpilastöid. Kooli tutvustasid direktor Agnese Stage
ning õpetaja Dace Paeglite. Kooli toetavad linn ja riik, õpilased ise maksavad vaid 4% koolituskuludest. Muusikakoolis õpib 270, kunstiosakonnas 44 õpilast.

Meile korraldati vanalinnaekskursioon rõhuga juugendarhitektuuril. Juugend - see on muusika kivis. Külastasime ka maa-alust tänapäeva kunsti galeriid Rigas Makslas, kus olid eksponeeritud Dzemma Skulme teosed.
Koju sõitsime rikkalike muljete ja uute teadmistega."

PS! lisasin ise ÕpL-e loost lähema infi saamiseks
omalt poolt mõned võrguviited, et lugu oleks infotihedam meie eneste tarvis!.

Loe ka : Eestlased Lätis tänapäeval

kokkuvõtvalt läti eestlastest

Läti kunsti kohta võrgus

Riia juugendarhitektuuri näitusest Soolalaos

Läti kultuuriministeerium

lätlased võrgus!

NB!
Urve Aivare lööb kaasa Eesti-läti sõnastiku, mis põhineb Karlis Abensi (1896–1976) sõnastikul, võrguversiooni loomisel.

A.L.